ORKED UNGU
Last Juliet
Follow
Dashboard
Entries About Chatbox Linkies

rumput dan kasih sayang~
Tuesday, February 1, 2011 | 3:02 AM | 0 Juliets and Romeos?

salam~
amboi..galak nya cik lemon nak bercerita pasal kasih sayang
kasih sayang teramat luas maknanya
kita kasih kepada Creator
malaikat
rasul
parents
semua penting..semua yang kita sayang perlu ada kasih sayang..now...cerita pasal rumput yang amat berkait dengan kasih sayang...here goes da story

Kisah ini adalah tentang seorang pelajar sekolah tanya cikgu dia macamana nak pilih orang yang terbaik sebagai orang yang paling kita sayang. Masa tu cikgu dia tengah mengajar tentang kasih sayang dan cikgu tu suruh dia pergi ke padang dan mengambil rumput yang paling cantik di depan mata dia tanpa menoleh ke belakang lagi walaupun sekali. Bila dah petik, terus ambil dan bawa ke kelas. Si pelajar tadi pun buatlah tapi bila balik ke kelas tak ada pun rumput di tangan nya.

Cikgu: Mana rumput?
Pelajar: Tadi cikgu kata pilih yang cantik, memang banyak yang cantik, tapi cikgu kata petik yang paling cantik, saya pun mencari yang paling cantik tanpa menoleh ke belakang lagi tapi saya tak jumpa yang paling cantik pun bila dah sampai di hujung padang. Mungkin ada yang paling cantik di belakang tapi cikgu tak bagi saya menoleh ke belakang lagi maka tiada lah rumput yang saya petik.
Macam tu lah lebih kurang jawapan pelajar tu tadi.
Cikgu: Itu lah kasih sayang. Bila kita dah jumpa yang kita sayang, kita janganlah mencari yang lebih baik lagi. Hargailah orang yang ada di depan kita sebaik-baiknya. Jangan menoleh ke belakang lagi, yang berlaku tetap dah berlaku. Semoga yang berlalu takkan berulang lagi. Dan ingatlah, orang yang paling kita sayang itulah yang paling cantik dan paling baik. Walaupun kalau nak diikutkan, masih banyak lagi orang yang cantik dan baik di luar sana, macam rumput tadi.
Jadi maknanya di sini,
Hargailah mereka yang tersayang. Walaupun ada yang lagi cantik dan lebih bagus, mereka tetap istimewa selamanya :)
bila cerita pasal kasih sayang..memang pasal kasih sayang..definisi kasih sayang berbeza dari sudut pandang
berbeza dalam setiap fikiran..
its true kan..so..cik lemon nak jugak dengar definisi kasih sayang dari angle lain
leave me feedback
i'm done

wassalam




Older Post . Newer Post

Cutely Made by : Ieka Salju | Cute BG : AtiQah
Owned by : orked
Best View in Google Chrome