ORKED UNGU
Last Juliet
Follow
Dashboard
Entries About Chatbox Linkies

senioriti ? senorita? erk..perkara yang patut dilakukan seorang senior ?
Sunday, January 22, 2012 | 8:44 PM | 0 Juliets and Romeos?

sebelum baca..Oranges make Malaysians smile: See how Malaysians react to unattended boxes of oranges on the street. They are all sharing it with each other! Have a safe journey back home and remember to share some oranges and smiles with your loved ones during this festive season.<press it
 senior penyayang,
junior sayang  periang

assalamualaikum
hai readers..aku sekarang sudah masuk alam senior...ahha<<baru 3 minggu jer jadi senior
tapi memang membuak perasaan nak ragging jaga junior..
nak belai dengan kasar lembut..

hanya dalam angan jer lah..aku bukna type yang nak dera anak orang sana sini
dulu aku pernah jadi junior..
memang asyik kena buli walaupun senior cakap perkataan tolong
ahha~
jadik senior..so kenalah buat perkara yang seorang senior perlu lakukan<<tekankan perkataan perlu itu.
antara perkara yang seorang senior yang berjaya perlu lakukan adalah:
jeng
jeng
jeng
1.Kena gila kuasa
dalam maksud gila kuasa..bukan gila talak ok..korang sebagai senior perlu bersikap agresif sikit..perlu ajar sikit budak2 tu..kalau nampak junior buat salah..korang hentam jer diaorang kat situ jugak..bukan apa...korang kena lah berani..see...killing two birds with one stone...korang dapat pupuk semangat keberaniaan...tak payah nak pergi PLKN dah .. :D


2.Kena lebih tinggi dari junior (mentally)
woo..ni bahaya..sebab ramai senior sekarang yang nampak macam junior<<merujuk kepada diri saya
so,korang kena tunjuk muka bengis sikit..kena pakai heels jika perlu..

3.Setiap kali ada event.suruh junior buat kerja.
ha...kalau ada apa-apa event kat skolah..sila lah mintak 'tolong' junior..bukankah suatu ketika dahulu korang pun pernah kena mintak tolong dengan senior korang..so,payback lah.

tapi..wait...sila baca sampai habis...tips2 di atas totally tak guna..kalau korang hidup setakat nak buli and nak memecahbelahkan hidup orang lain better stop lah..cause aku jenis senior yang:

1.Tolong junior buat homework
nampak macam beriman jer gayanya..waktu aku tengah melangkah masuk library..ada budak form 1 tanya soalan kat aku..aku memang blurr <<bukan sebab aku tak reti jawab ok..sebab si dia belajar malay...sorry sis...saya belajar english..tapi aku tolong jugak ajar dia prefix..ajar kan nombor perdana... :D

2.Maafkan junior anda.
ada sekali..aku pergi surau..aku memang bangun lambat tiap pagi jadi aku jadi sikit kelam kabut..sampai surau..telekung aku MIA..sudah..and then aku carik lagi..Tiba2 ada form 3 tanya aku..akak carik telekung ke?nak je aku jawab yang aku tengah carik kucing dalam surau ni..tapi aku cakap lah jugak "aah..kenapa?"
and then dia cakap
"telekung akak yang itu ke?"
aku terus lah pandang..ok..thats mine...pastu aku mintak tolong form 3 tu mintakkan..then dia mintak maaf kat aku sebab amik telekung aku...telekung dia hilang la...dan aku cakap..its okey :D

3.junior bagi salam..kita jawab lah
and here..ni kadang-kadang jadik masalah cik senior..dah kalau dengar junior berbuih mulut cakap
"..kum..bang"
"..kum...kak"
jawablah dengan senyum yang paling manis..
dan yang junior..jangan lah pulak nak selisih bahu pastu buat macam tak kenal..dah tu tayang muka kerek..memang mintaklah..

kepada senior:anda tak cukup berjaya kalau jadikkan orang lain alat nak lepas dendam ok..
kepada junior:show ur respect.
aku tau..zaman senior sekali jer..jadik...kita kena hargai..so...mungkin dengan cara tak ikut acuan senior dulu-dulu..korang akan lebih berjaya...who knows right?

thank you..
i'm done talking..



Older Post . Newer Post

Cutely Made by : Ieka Salju | Cute BG : AtiQah
Owned by : orked
Best View in Google Chrome