ORKED UNGU
Last Juliet
Follow
Dashboard
Entries About Chatbox Linkies

will you marry you?
Friday, February 3, 2012 | 8:47 AM | 0 Juliets and Romeos?

 
 Do you love me because I am beautiful, or am I beautiful because you love me?" - Cinderella


assalamualaikum
firstly,how come this title pop out in my mind
sebab ada kawan yang suatu masa dahulu pernah bertanya dekat aku
dan waktu tu..aku cuma gelak..tak rasa ke soalan tu macam bodoh sangat
mana lah boleh nak kahwin dengan diri sendiri..dia ni seka tanya luar alam sampai kadang2 aku pun geleng kurang faham
tapi hari ni..entah kenapa..aku teringat soalan tu
and suddenly..aku  rasa aku baru faham apa yang dia tanya
will you marry you
bukannya maksudnya kau akan bercinta and then live happy ever after dengan diri kau saja
tapi..lebih kepada..adakah jika kau jadi opposite gender
kau akan terima diri kau..
ok..let say yang kau lelaki..adakah jika kau perempuan..kau akan kawin dengan diri kau sekarang
dan itu yang baru aku dapat tika ini..yang sebenarnya jika aku yang perempuan ni pun jadi lelaki
aku akan reject diri aku sendirisebab aku rasa diri yang aku nak tu tak sempurna (means akulah)
aku pun masih terkontang-kanting tanpa hala
aku pun masih tergagau-gagau cari makna
aku pun masih diam sambil tempuh jalan liku-liku
diri sendiri masih tak terurus
macam mana nak urus diri orang lain
sedangkan aku pun tak sanggup terima diri sendiri..macam mana orang nak terima aku ? :D

then..wassalam





Older Post . Newer Post

Cutely Made by : Ieka Salju | Cute BG : AtiQah
Owned by : orked
Best View in Google Chrome