ORKED UNGU
Last Juliet
Follow
Dashboard
Entries About Chatbox Linkies

SI MANGKUK TINGKAT
Friday, March 16, 2012 | 10:38 AM | 10 Juliets and Romeos?

Assalamualaikum
mangkuk tingkat ? aku nak review pasal novel yg kakak aku bg 4.9 / 5 star kan
sebab 5/5 dia dah bg dekat writer SYUD
so 0.1 pun jadi isu la jugak
haha , okeh , ada tak yang pernah baca ? angkat tangan
kalau belum baca , pergi ke book store yg berdekatan dan sila beli *guna duit sendiri la
sebab apa ?
 sebab aku ada satu jer word utk novel ni

AWESOME

kalau ada yang kata rugi kalau beli , seriously , memang agaks pelik
ni sinopsis



Seandai dirinya tercipta untukku, rela kumenjadi miliknya.
Impiannya satu dalam seribu.
“Nampak tak apa yang aku nampak, ni?”
Huh?
“Budak perempuan tu.”
“Yang tadi? Jadi?”
“Dia pakai baju kurung la.”
Eh, haah la!
“Benda yang aku cakap tadi bukan mustahil kan?”
Senyap.
“Kau nampak benda yang dia bawa tadi?”
Geleng.
“Mangkuk tingkat.”
Sejak dari itu, hatinya sudah terpaut pada Si Mangkuk Tingkat. Namun, pertemuan kedua mereka tak seindah yang diimpikan.
Sreeeeet!
Malaun mana nak mati melintas jalan macam rombongan orang kahwin ni???
“Cik adik manis, tak tahu lintas jalan ke?”
“Encik ni tak tahu bawa kereta ke? Ni dapat lesen terbang ke?” Suaranya memetir.
“Cik, lain kali kalau nak melintas, buat cara melintas. Bukan macam rombongan kahwin Cik Kiah.”
Takdir menemukan mereka atas jodoh keluarga. Apabila hati mula menerima, ada saja yang cemburu dan dengki menyelit di tengah kehidupan mereka.
Andai takdir Allah tertulis jodohmu itu dia, datanglah seribu orang sekalipun merebutnya, dia akan tetap menjadi milikmu.
+++
FAZIELA senang bercerita tentang kisah si juruterbang ini. Maklumlah, inilah impiannya dahulu. Pelajar tahun akhir jurusan Sains Gunaan ini menulis dengan bahasa yang santai dan membuat kita senyum, menangis dan ketawa hingga ke akhirnya.
__________________________________




facts : aku dah jatuh suka dekat ASHRAFF tu for real
dan aku dah start rasa mcm nak carik PILOT
:D
dan seriously , aku sangat minat Ashraff tu ,
wassalam
 



Older Post . Newer Post

Cutely Made by : Ieka Salju | Cute BG : AtiQah
Owned by : orked
Best View in Google Chrome