ORKED UNGU
Last Juliet
Follow
Dashboard
Entries About Chatbox Linkies

Pelangi :D
Monday, June 4, 2012 | 4:22 AM | 2 Juliets and Romeos?

 
cerita ini berlaku , waktu aku darjah 4


aku pandang kertas kosong yang dekat atas meja dengan pandangan yang kosong.
aku memang tak suka melukis. mak cakap aku ni tangan kayu , nak lukis lengkung pun jadi bergerigi nanti.Mom , u really had blewn away my confident , seriously.
jadi aku terus memandang. Task hari ni kena  lukis pelangi , Damn it, aku tak reti, .
aku rasa task ni susah,  sebab, aku tak pernah hafal warna pelangi ,
aku pun taktau warna apa yang ada dekat pelangi , kok yer nak kena guna teori Micheal Jackson ke ntah-hape-hape-ntah la kan ,
aku tengok si Ariz kat sebelah dah siap lukis lengkung dah , yang aku pulak , macam terkial je
aku cuba lukis lengkung, berapa ek? eh jap , 7 kot , ke 8 ,
aku cuba ingat warna. merah , jingga , indigo , kelabu asap?
ade ke?
macam dah lebih je.
lantak lah, aku mula lukis , lengkung dulu. cuba cuba intai Ariz punya lukisan,
Ariz pulak guna tangan nak tutup tutup .
ceyt , ingat aku nak tengok sangat la tuh.
aku lukis lengkung, aku kira-kira , ada sepulih , okayy , lengkung dah cantik

aku ambil kaler pensil yang dah sedia bertaburan atas meja.
memang habit la kan , nak jugak beli kaler yang ada 24 warna tu.
habis warna, aku senyum , 
aku nampak Ariz macam nak gelak , lantak situ
sebab , aku ada sebab kenapa aku lukis lebih lengkung(aku rasa la macam lebih)
sebab,

kalau orang nak cakap hidup tu macam pelangi , aku rasa hidup aku paling warna-warni






Older Post . Newer Post

Cutely Made by : Ieka Salju | Cute BG : AtiQah
Owned by : orked
Best View in Google Chrome