ORKED UNGU
Last Juliet
Follow
Dashboard
Entries About Chatbox Linkies

Islam itu mudah
Monday, February 18, 2013 | 1:26 AM | 2 Juliets and Romeos?

Tapi jangan kamu mempermudahkannya. 
Assalamualaikum. Seketika sebenarnya aku masih merenung. Ya. Benar. Islam itu mudah
Selagi kau turut Al-quran. Selagi kau tau batas hiburan
Tangan aku bergetar semasa aku menulis post ni selepas aku baca post dari blog cik puteri
lihat post di sini.
kenapa? aku Islam yang masih belum sempurna. Aku belum lagi boleh nak disiplinkan diri solat pada waktunya. Belum .
Aku masih belum boleh tidur sebentar dan kemudian bangun untuk Qiam.
tapi rasanya. Aku perlu bergerak. Berubah. Pray for me.
entry ringkas. dan, aku serta kan quote dari Hlovate .

“Sama juga kalau untuk contoh lelaki. Kalau baca Al - Quran hari-hari, tapi main bola nampak kepala lutut,tak cukup balik lagi.Atau kalau solat lima waktu sehari semalam tapi pegang tangan anak dara orang bukan mahram sesuka hati, tu belum cukup baik lagi.” 
― HlovateVersus
“Ikhlas tu bukan kita yang ukur, tu biar Allah yang tentukan. Jangan sampai kita tinggalkan amalan ibadat sebab tak nak riak dengan manusia, kerana tu la tanda kita riak dengan Allah sebenarnya.” ― HlovateContengan Jalanan
“Dalam hati setiap wanita yang bergelar Muslim itu sepatutnya memang tidak berbelah bahagi diserahkan kepada DIA. Tiada belah bahagi untuk mengatakan yang DIA adalah segalanya, lebih daripada yang lain. Pada DIA diletakkan ketakutan. Pada DIA diletakkan harapan. Pada DIA diletakkan kepercayaan. Pada DIA dipohon pertolongan. Pada DIA dipintakan kasih sayang. Hanya DIA.” ― HlovateVersus
“Orang yang hati kering dan hati batu pun masih ada harapan untuk cari rahmat Tuhan sebenarnya.” ― HlovateContengan Jalanan




Older Post . Newer Post

Cutely Made by : Ieka Salju | Cute BG : AtiQah
Owned by : orked
Best View in Google Chrome